Quebec City (deel 1)

22 mei 2009 - Quebec, Canada

Donderdag 21 mei

Deze middag heb ik Manu aan de luchthaven in Quebec afgezet en uitgewuifd voor enkele dagen… Quebec City zal ik dus de volgende dagen alleen verkennen. Normaal is Manu de reisleider van ons twee, maar noodgedwongen moet ik mij in de Lonely Planet verdiepen :-). Deze middag arriveerde ik in de hostel: een meeeeeeeeega jeugdherberg, volgeboekt voor dit weekend! Gelukkig heb ik nog een bed kunnen bemachtigen. De auto heb ik (hopelijk) veilig en wel geparkeerd en de box werd gedemonteerd nadat ik ondervond dat de garage niet al te hoog was…

In Quebec City liep de temperatuur vandaag op tot 29 graden Celcius! Bakken en braden :-). Al te veel stond er niet op mijn programma. Nadat ik mij eindelijk tegoei kon orienteren (ik dacht dat dit eerder 1 van mijn sterke kanten was), heb ik wat rondgewandeld in het centrum. De stad is super gezellig: veel oude gebouwen, bezienswaardigheden, restaurantjes met overvloed, enz. Het lijkt ontzettend “Europees”... Vandaag heb ik slechts enkele monumenten bezocht zoals het meest gefotografeerde hotel in de wereld (natuurlijk heb ik het ook meermaals op foto) “Le Château Frontenac”. Dit hotel staat op ELK postkaartje van Quebec!! Hier hebben Churchill en Roosevelt D-Day gepland tijdens WOII. Het hotel is gebouwd in 1893 op de punt van de kaap Diamant in de stijl van een kasteel, ontworpen door architect Bruce Price. Verder heb ik ook enkele kerken zoals de “Basilica Notre-Dame-De-Quebec” en de “Cathedral of the Holy Trinity” bezocht. Daarna ook de “Ursuline Convent” wat de oudste meisjesschool in Noord Amerika is.

Vrijdag 22 mei

Vandaag is het een iets frissere dag, maar over het weer mag ik niet klagen want het is nog steeds 16 graden Celsius en het zonnetje komt regelmatig door het wolkendek piepen. Deze ochtend heb ik de muren van de stad (4.6 km omwallingen) gevolgd voor een mooie wandeling. Het “Hôtel du Parlament” dook eerst op. Dit is het partelementsgebouw van Quebec en het is versierd met 22 bronzen beelden van opmerkelijke mensen uit de geschiedenis van Quebec. Daarna passeerde ik de “Citadelle”, het grootste fort in Noord Amerika en nog steeds een active basis voor het Canadese leger. Daarnaast ligt het “Battlefields Park” waar in 1759 de Fransen verlagen werden door de Britten. De Britse generaal Wolfe stierf er op het slagveld. Daar vlak langs vond ik “Les Jardins des Gouverneurs”. Ik denk dat ik bijna 5 km heb gewandeld zonder daar iets speciaals te zien :-), dikke pech dus! Mijn laatste halte voor vandaag was Vieux-Quebec. Een echt gezellig deel van de stad met vele kleine straatjes met restaurantjes, winkeltjes, muzikanten, enz. De muurschildering op Place Royal is echt de moeite!

Geniet van de foto’s!

Groetjes,

Inge

1. Derom Jos:
    22 mei 2009
    Amaai.... daar valt ook precies veel te beleven... ge zult u daar niet vervelen !!! Genieten maar !!
    mama en de rest uit Neerijse...
  2. Inge en Manu:
    23 mei 2009
    Hey schatteke,

ik heb het met de muren van café den Trul moeten doen vandaag maar het gezelschap was natuurlijk wel de moeite ;-). En ik heb precies de indruk dat gij dat ni slecht doet als reisleidster ;-). Tot maandag!
    xxx