Walvissen kijken in Tadoussac

18 mei 2009 - Tadoussac, Canada

Vandaag stond er een boottocht met de Zodiac op het programma. Dat is blijkbaar de beste manier om het dichtst bij de walvissen te komen. Eerst moesten we wel de nacht doorkomen en slapen in een camionetteke bij een graad of 2 Celsius is...KOUD! 's Avonds hadden we nochtans een vuurtje gestookt maar dat kon spijtig genoeg niet mee in de auto. Daarbovenop zitten we met een gat in onze luchtmatras en werden we om 3u wakker omdat we eigenlijk op de grond lagen... Aangezien Inge op elk gidsenkamp wel 5x platte band had, zal het maken van de luchtmatras hopelijk geen probleem zijn. Vanavond moeten we er toch iets op vinden om het ons wat comfortabeler te maken.

Na ons opgewarmd te hebben in de cafetaria van de camping vertrokken we naar de haven. Warm aankleden was de boodschap want op het water is er een verschil van 10-15 graden tov land en ze gaven maar 7 graden aan land :-). Gelukkig hadden we een beetje ons lesje geleerd en waren we serieus ingepakt. Op de boot waren we slechts met zen vijven; wij, een ander koppel en de kapitein. Het seizoen voor walvis kijken is pas begonnen dus echt veel vis (zoogdieren ;-)) zat er nog niet in het water. We hebben 1 soort walvis gezien: de beluga. Dit is 1 van de kleinsten (tussen 4 en 6 meter) maar toch nog groot genoeg :-). Mooie ervaring (vooral ook weer door de uitzichten) en misschien doen we dit nog eens over in Nova Scotia (als er daar wat meer te zien zijn). Om een ideetje te geven, hieronder een foto van een beluga.

Morgen gaan we hier vertrekken op zoek naar elanden :-). We weten wel nog niet naar waar we trekken, dat wordt vanavond nog beslist.

Groetjes,
Inge & Manu

1. joke:
    19 mei 2009
    Platte banden werden zelfs geplakt met gewone pleisters. Mits het juiste gerief wordt die luchtmatras een makkie voor Inge!
  2. Derom Jos:
    19 mei 2009
    Min 2°C! Ni klagen hé! In Nepal is het min 10°C! En daar slapen we op houten planken, niks luchtmatras! Zaterdag zal Manu zich wel kunnen opwarmen op de Heizel, terwijl Inge banden plakt!
  3. Kim:
    19 mei 2009
    Hé! Dat ziet er weer schoon uit! Geniet er maar van! (En blijven foto's pakken!)
    Groetjes vanuit studentenstad, Kipim x